1700-tal på Gunnebo slott

I helgen är det 1700-tal för hela slanten på Gunnebo slott i Mölndal utanför Göteborg. Om jag inte hade blivit för smal för min 1700-talsdräkt, och om inte Rickard hade jobbat så att jag måste ta hand om Maja själv hade jag kunnat tänka mig att klä upp mig och åka dit. Men Maja har ingen 1700-talsdräkt och jag har alldeles för mycket att göra inför medeltidsveckan - både sömnadsmässigt och jobbmässigt; jag har ett föredrag kvar att förbereda  - att det är helt uteslutet. Men kanske nästa år, fast då får jag ju göra en ny korsett och ny dräkt först.



Mer bilder och info hittar du på min hemsida.


Just nu spelas: Teenage Fanclub: "Starsign" från Bandwagonesque


Kommentarer
Postat av: donnasandra

Åh så fint! Dit hade jag gärna åkt, men ska försöka ta mig till Skansen imorgon där det är 1700-talstema. Dock har alla jag försökt få med gjort andra planer trots att de visste om att vi skulle gå :-( Känns inte så där superskoj att gå själv faktiskt...

2008-07-12 @ 12:25:42
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Evis

Tråkigt när det blir sådär, men det är klart du ska gå ändå. Man får se det som att man kan stanna precis så länge man vill på varje ställe och inte behöver ta hänsyn till någon annan.

2008-07-12 @ 14:15:24
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: ullrika

Angenämt problem att har växt ur kläderna åt "rätt" håll!

2008-07-12 @ 22:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0