Strumpbyxor

De vinröda strumpbyxorna visade sig vara av den där sorten som bara drar sig neråt hela tiden (och försöker dra ner underbyxorna samtidigt) så jag kände mig motiverad att ge mig ut på stan och leta efter nya på lunchen. Inte just vinröda då; helst ville jag ju ha röda.

Lindex hade inga röda, H&M hade inga röda och Twilfit hade bara 30 deniers och jag var ute efter minst 60 denier. Indiska hade röda men i okänt antal deniertal och one size - nej tack!
Hos Kappahl hittade jag dem. Då hade jag redan köpt två par glansiga 100 deniers strumbyxor i chockrosa respektive smaragdgrönt på H&M, så som allt blev det 3 par strumpbyxor innan jag slängde i min en falafelrulle på väg till föreläsningen i modehistoria.

På vägen hem tittade jag in På Emmaus på Linnégatan och hittade en svart väst som ska få ersätta min gamla sunkiga. Bild kommer i morgon; jag är för trött och hängig för att byta kläder och posera just nu.


Just nu spelas: Pixies: "Down to the Well" från Bossanova




Kommentarer
Postat av: Annaa M

Finns inget värre än såna där strumpbyxor. Dessvärre tycker jag majoriteten uppför sig så. En anledning att jag föredrar leggings när det är möjligt.

2008-01-28 @ 17:35:32
Postat av: Evis

Jo, de gör ju det, om inte från början så efter ett par tvättar. Jag tycker inte leggings passar till de flesta av mina skor, jag gillar inte riktigt kinasko-socka-leggings-looken, ännu mindre med pumps; annars skulle jag ha det jämt också. Till höga converse och kängor funkar det ju hur bra som helst.

2008-01-28 @ 17:42:01
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0