Straffet för slarvig klädsel

Jag är en bra föreläsare. Det är inte som jag skryter; jag har förstås tränat på det eftersom jag håller många föreläsningar och föredrag och jag talar otvunget inför större grupper. Men idag var jag faktiskt inget vidare. De huvudsakliga anledningarna var att jag har haft för ltie tid att förbereda mig på och att jag under förberedelsen blev så kär i det jag skulle berätta om att jag hade svårt att sovra och därför inte fick någon vidare struktur - kläder och mode i all ära, men mitt livs stora kärlek är historia, och då kan ibland sådant hända.
Men jag undrar ändå: om jag hade haft på mig något roligare, hade jag inte då haft en annan utstrålning och energi i själva framförandet?
Det tål att tänka på; och nästa föreläsning tänker jag inte ta några risker med klädseln.


Just nu spelas: Morrissey: "First of the gang to die" från You are the quarry



Kommentarer
Postat av: ingela

Det är väl lättare att lyssna på en föreläsning när föreläsaren klätt sig diskret än i jätteorginella kläder ?

2008-01-29 @ 23:58:58
URL: http://ingelasmobil.blogg.se
Postat av: Evis

Kankse, men jeans och tröja ger ingen pondus och det är viktigt.

2008-01-30 @ 06:59:27
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0