So-o-ova

Om ni undrar över den bristande aktiviteteten här på bloggen idag så beror det på att jag testar en ny medicinering mot min reumatism. Tyvärr visade det sig att jag fortfaraden är allergisk mot sulfa och fick jättekliiga ögon, tätt i halsen och blev jättesömnig. Nu har jag tagit Tavegyl (anti-allergimedicin) och sovit en och en halv timme och börjar känna mig ltie bättre.
Det retar mig dock att det inte fanns provförpackningar på sulfan utan att jag har betalat runt 300 kronor för en medicin som jag tog två tabletter av och aldrig mer ska ta. Man kan också diskutera hur smart det var av min läkare att ordinera det trots känd allergi; alla andra läkare jag haft har sagt att den sortens allergi inte går bort. Men eftersom jag inte kan ta metothrexate (cellgifter) pga att jag får så mycket biverkningar antar jag att hon ville testa detta också innan vi ens kunde diskutera de nya, bättre och mycket dyrare medicinerna.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Tyvärr så försöker läkare ta den enklaste vägen många gånger. Jag är förvånad att hon inte försökte skylla din reumatism på övervikt, de gillar att skylla allt på övervikt har jag märkt. Jag hade en avsliten hälsena men läkaren påstod att jag hade ont för att jag var för tung och att det skulle gå över om jag gick ned i vikt!!!

Allergier är inget att leka med, jag är allergisk mot en hel hög med grejer inklusive antihistamin som ju som bekant är ett vanligt medel i allergimedicin.

2008-01-26 @ 18:33:20
Postat av: Evis

Faktum är att mina reumatikerläkare anser att jag inte är speciellt överviktig. När det debuterade vägde jag dessutom 12 kilo mindre än jag gör nu och hade överarmar som stickor.
Verkar mycket besvärligt med antihistaminerna.

2008-01-26 @ 18:57:23
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: marthe glad

Man skulle jo tro at med all rheumatismen din skulle du i det minste fått blå resept på legemidler.

Uff. Lykke til med å få dustemedisinen ut av kroppen :)

2008-01-26 @ 19:16:19
URL: http://snusmumriken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0