Över min döda kropp

Aftonbladets modesida listar ett gäng heta trender för våren (både tjejer och killar); de två första är orange läppstift och solskärm. Över min döda kropp är allt jag har att säga om det. Solskärm var fult på 70-talet, på 80-talet, förra sommaren och är det fortfarande! Orange läppstift kräver att man är rödhårig eller i alla fall har en gul hudton och skulle se förskräckligt ut på mig. Men på andra, t ex min mamma när hon var ung, kan det vara snyggt; hon hade ofta frostat orange läppstift på 70-talet.  Men solskärm är det aldrig! Solhatt, helst i strå, är enligt mig den enda stilfulla solskyddande huvudbonaden.


Just nu spelas: Iron Maiden: "Number of the beast" från skivan med samma namn


Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Hehe ja, ibland kan man tycka att fel trender återkommer faktiskt. Har ingen direkt åsikt om solskärmen, låter inte som något för mig i alla fall :-)

2008-01-21 @ 21:59:37
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Maritha

Solskärm? Är det en sån där keps minus kullen som golfare har?

2008-01-21 @ 22:19:35
Postat av: Annaa M

Hade en i papp med Kalle Anka på när jag var liten. Den var mycket exotisk, man fattade inte vad den skulle vara till.

Spelar ingen roll vad vi tycker. Blir det en trend kommer det att ropas en massa "åh vad sött" ändå på bloggarna. Ser för mig en massa blonda hästsvansar som sticker ut ovanför bandet bak. Bläh. Vissa saker har man som sagt sett färdigt.

Orange läppstift i ljusgrön hylsa från Jane Hellen hade min syster när hon var 15. Fult. Väldigt fult.

2008-01-22 @ 00:55:11
Postat av: Evis

Jo Maritha, jsut såna.
Solskärmarna var ju stora hos den sortens killar som även har rosa pikétröja redan i förfjol och i fjol så det är väl bara en vidarespridning till kvinnorna också.
Och itne kan vi hindra dem, men vi kan fnysa föraktfullt åt dem så att de kan klaga över tanten och farbrorn (jag och maken då) till sina väninnor på mobilen. Och natiurligtvis känna oss överlägsna för att vi inte har sådana på oss.

2008-01-22 @ 06:58:22
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Bim H-D

Hm, solskärm får mig att tänka på turister från USA... det och magväskan (oftast hängande UNDER magen på maken, dock ibland makan...) Och orange är inte kul, inte på någon solskärm, nej... inte solskärm alls, nej. Och speciellt INTE på mig ;)
Orange läppstift? hm, någon meddelade att jag borde ha haft ett rött sådant på mig till en outfit-bild på bloggen för någon vecka sen... nopp, inte ens det fungerar på mig - ser nada klok ut ;) I läppstiftet då alltså... ;) Så - orange går också bort...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som igår inte ens lyckades få till en outfit-bild till bloggen... kameran meddelade att ljusblå jeans, var grå... och toppen var med är grå... hela jag var grå, hm... ändrade alla inställningar, och fortfarande allt grått... suck... Nä, ingen fanns som hjälp med bild, nej... och självutlösare var inte läge... var placera den då? ;)

2008-01-22 @ 11:04:25
URL: http://www.sjoebacka.se
Postat av: Evis

Angående kameraplacering så håller jag just på och testar olika bokhyllor.

2008-01-22 @ 11:07:55
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Erika

Hej!



Stråhatt är och har alltid varit fantastiskt, på stora och små. Solskärm är en rysare, håller med. Har en ny stråhatt, med "fransiga" fågelskrämmeliknande brätten - väldigt fint med matchande handväska i rött läder och rotting. Känns bra!



Med vänliga hälsningar,

Erika

2008-12-11 @ 19:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0