En lördagkväll

Man kan lätt se vilka bloggare som har någon slags nöjesliv och vilka som som jag sitter hemma och jobbar på lördag kväll. Jepp, det är vad jag gör: Rickard jobbade till tre idag och jobbar hela dagen imorgon och ska jag hinna förbereda alla mina föreläsningar och dessutom hålla dem så räcker inte arbetsveckan till. Så jag jobbar omväxlande med en föreläsning om hög- och senmedeltiden och en om modet 1900-1930.
Den här bilden är något tidigare: baddräkter från 1897.

image556
Bild från Wikimedia commons

Jag skulle gärna ha dem som klänningar, men är tveksam till att bada i dem ( de är troligen i ylle). Det gäller väl de flesta; den enda jag känner som vill ha en 1800-talsbaddräkt är min vän Teddy; herrmodellen då. Tror jag i alla fall, när det gäller Teddy kan man aldrig vara säker.


Just nu spelas: Weezer: "We are all on drugs" från Make Believe



Kommentarer
Postat av: Bim H-D

*s*
På något ställe i mina gömmor - inte i burken (letade) och inte den externa hårddisken (letade även där...) någon CD? ja, något håll i min ägo finns det en STICKAD baddräkt till herrar, hihihi... och ja, jag antar det var ull i den, hihihi... undrar om det inte var hällor med skärp o spänne i midjan... Dock var den inte populär när jag föreslog att gubben skulle få en av mig... ;)
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som nu kom på en knäpp tanke... gubben fyller jämna år i feb... men, lägga arbete på det? nä, kanske inte... oki, åter mot mitt eget bloggande!!! Hamnar ju bara i andras, hihihi...

2008-01-27 @ 12:21:22
URL: http://www.sjoebacka.se
Postat av: Kajsa

Det verkar farligt att bada i klänning, speciellt om man måste ha en sådan midja som damerna på bilden. =)

2008-01-27 @ 15:51:03
URL: http://whythis.blogg.se
Postat av: Evis

Kajsa: Man ska mest gå och plaska.

2008-01-27 @ 15:55:02
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Eftersom jag avskyr att förekomma i offentligheten iklädd baddräkt skulle det absolut vara något för mig! Om man bortser från midjan då.

2008-01-27 @ 16:19:22
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Maritha

Jag håller med Annaa. Ser ni någon som envisas med att sola i klänning så är det jag :) Jag har alltid varit sådan, även när jag var 16 år och hade en figur att döda för. Det är inte det att jag är blyg men jag tycker att det känns konstigt att springa runt i BH och trosor offentligt.

2008-01-27 @ 16:33:16
Postat av: Evis

Jag tror att midjan nog är lite önsketänkande från modeillustratörens sida.

2008-01-27 @ 16:34:29
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0