Dagens

Nu kan jag inte vänta längre på vårens blommiga 50-talsinspirerade klänningar. Så trots att det är en typiskt grå januaridag (eller egentligen otypisk, i januari är då det brukar vara snö och vinter i Göteborg) så åker en blommig klänning från ca 1960 på. Med kofta och strumpbyxor blir det nog bra; jag ska ju i alla fall vara inomhus för det mesta.
Egentligen hade jag velat ha klarröda strumpbyxor, eller gröna, men hade inga. De vinröda plockar i alla fall upp en av färgerna i skornas rutor.

image559
Kofta: Zara
Klännign: mormors
Strumpbyxor: Lindex
Skor: Converse
Plastarmband: Kupan i Borås

Det är lite alternativ popflicka (tänk Marit Bergman för tre-fyra år sen) och lite vår/sommarmodet 08.


Just nu spelas: The Stone Roses: "She Bangs the Drums"


Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Jag hade inte valt skorna själv, men jag gillar helheten massor. Gröna koftan lyfter fram klänningen på ett fint sätt, och strumpbyxornas färg är jättefin till :-) Ha en bra dag!

2008-01-28 @ 10:28:15
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Linda

Jättefin klänning i totalskön symbios med strumbyxorna!

2008-01-28 @ 14:55:50
Postat av: Evis

DonnaSandra: ur ren snyggsynvinkel hade jag nog hellre haft högklackat, men de här kan jag ha ilägg i och jag skulle ju ut och gå en massa. Och så gillar jag converse, det har nog med tonårstiden att göra.

2008-01-28 @ 16:53:01
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0