Årslista

Kanske ni vill veta något mer om mig än vilka kläder jag gillar. Jag kopierade och svarade på den där årslistan som går runt på en massa bloggar:

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Gjorde mer än bara bytte tåg i Berlin

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade egenltigen inga, men jag bestämde mig för att gå ner i vikt och gick ner 8 kilo (sen gick jag upp 3, men jag jobbar på det)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, min kompisar Padde och Elsa, Graciela och Jenny (inte ihop), samt mina arbetskamrater Hanna, Sara och Didda. Och jag väntar på en bebis just nu.

Dog någon som stod dig nära?
Två kusiner, båda i bröstcancer

Vilka länder besökte du?
Norge, Tyskland

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
28e Oktober; se nedan.

Vad är det bästa som hänt dig år 2007?
Blåvitt tog SM-guld

Största misstaget?
Inga direkta

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, min psoriasisartrit som vanligt; och det har varit mycket sämre det här året än tidigare.

Bästa köpet?
Utan tvivel min rutiga kappa. Den kommer jag att ha till den är trådsliten.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat förstås, därefter kläder och skor.

Vilken var din favorittrend?
Skor med rundade tår och lite svängd klack à la 1910-40-tal.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2007?
Det tror jag inte några speciella kommer att göra; men jag upptäckte Teenage Fanclub och Jesus and Mary Chain på allvar. Och så lyssnade jag hemskt mycket på The Jam.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lessnare och framför allt osocialare, smärtnivån är nu sådan att den på allavar påverkar dessa saker.

Vilket plagg använde du mest?
Kjol och topp, som alla år. Dock mer snäva knäkorta kjolar än tidigare.

Blev du kär i år?
Jag är kär i min man.


Favoritprogram på tv?
CSI, faktiskt alla varianter, även om Las Vegas är bäst. Men det har inte blivit så mycket tv det sista året. Jag gillar Morden i Midsomer också.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte någon, men i princip hela regeringen ligger ibland snubblande nära. Det är inte mer än rättvist: de hatar människor som mig, som har kroniska sjukdomar, och vill göra livet så svårt för oss som möjligt.

Bästa boken du läste i år?
David Kuchta: The three-piece suit and modern masculinity

Något du önskade dig och fick?
En ny Good Omens eftersom jag lånat ut min gamla och inte minns till vem.

Något du önskade dig men inte fick?

Böckerna Dress at the court of Henry VIII och Dress in Anglo-saxon England men jag fick en ny digitalkamera istället. Jag får köpa dem själv.

Årets bästa film?
De enda filmer jag såg på bio var Marie Antoinette och Harry Potter and the Order of the Phoenix och jag har svårt att tro att de förtjänar detta omdöme. Bland de gamla filmer jag såg mycket på DVD tror jag att Cry-baby var den bästa.

Ett uttryck du missbrukat 2007:
Kan inte komma på något

Något som du irriterat dig på under året?
MIg själv - att jag drar mig undan och hänger framför datorn för att jag inte orkar med att interagera socialt med min familj när jag har ont.

Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Inte så mycket, vi åt tårta några dagar senare, när mina stora barn kom till oss.

De bästa nya människorna du träffade?
Jan och och Carina; konstvetarna från Uppsala

Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Mer modemedveten än på många år. Mycket högklackat. Från sommaren och framåt emellanåt rätt påverkad av 50-tal och rockabilly.

Vad fick dig att må bra?
Min familj.

Favoritmånad?
Augusti, för då är det Visby medeltidsvecka


Kommentarer
Postat av: donnasandra

Medeltidsveckan har jag bara upplevt två gånger. Ett år när jag var 12 år (eller däromkring) tog mamma med mig och syrran för att hyra kläder hos ett teatersällskap för ändamålet. Jag har ju alltid varit en pajas och valde självklart en narrdräkt som säkert inte var allt för medeltida (eller jag vet inte, ingen annan hade sådant på Gotland) med sån där hatt med bjälror. Hela utstyrseln gick i rött och grönt med gröna trikåer. Jag ångrade mig självklart när jag kom dit och tog syrrans blåa medeltidsklänning istället, hon vågade inte ens gå klädd i den hehe. Verkar tyvärr aldrig ha blivit förevigat på bild, synd för jag älskar ju historiska plagg, men narrdräkten hann de nog fota mig i skulle jag tro. Så typiskt...Synd att man inte fick uppleva digitalkameran förrän i mer vuxen ålder :-P

2008-01-08 @ 00:48:43
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Evis

Hihi!
Det kan kanske vara värt ett besök igen. Jag har nu varit på den 13 år och ska definitivt åka i år igen.

2008-01-08 @ 06:48:44
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0