Varför ingen manlig glamour?

Fick ännu en LaRedoutekatalog häromdagen, denna gång i fickformat. Här var det inte som i den stora uppdelat främst efte rmärke utan efter vilken "stil" man som köpare har. För kvinnor var dessa "trendig stil", "citystil", " ledig stil" och "glamorös stil". Efter att ha bläddrat igenom hela dam och barn nådde jag fram till herrarna och såg att de istället kunde ha stilarna: "trendig stil", "ledig stil", citystil" och sportig stil". För det första undrar man ju vad skillnaden mellan ledig och sportig stil är och för det andra undrar jag: varför får inte kvinnor vara sportiga och män glamorösa???

Förresten, vet ni vad jag gör nu, tio minuter i tio på en söndag? Jobbar på en föreläsning! Underbart liv jag har.


Just nu spelas: Hanoi Rocks: "Power of Persuasion" från Street Poetry



Kommentarer
Postat av: Annaa M

Och vad gör jag fem i tio samma kväll? Jobbar på klimatstrategisk livsmedelskonsumtion på lokal nivå. Har just varit ute och köpt färskpasta och konserverad pastasås. He he...

2008-02-24 @ 21:58:17
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Tihi.
Vi åt det som fanns hemma, dvs lite kyckligrester och knäckebröd för mig och makaroner med stekt ägg för Maja. Plus två limpsmörgåsar och en tallrik flingor; Maja alltså. Jag orkade bara inte gå och handla.

Ser fram emot bilder på dig och Mellan i Monki förresten.

2008-02-24 @ 22:14:57
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0