Vad jag köpte egentligen

Det visade sig att Knapp-Carlsson hade lunchstängt mellan 13 och 15 och att Panduro inte hade hyskor och hakar, så det blev inga sådana. Däremot blev det mycket riktigt två par grå strumpbyxor och därtill ett grått linne på H&M. Jag vill bara säga att H&M i Nordstan, den som är i samma hus som Åhléns, är omöjlig att hitta i på övervåningen. Jag var också inne på Zara och köpte två styck toppar i samma material som alla de där koftorna jag har jämt: en turkos och en marinblå. Hade den blekgula funnits inne i XL hade jag köpt den också.
Slutligen rensade de ut böcker på biblioteket i Mariestad så jag köpte tio barnböcker för tjugo spänn. Min ryggsäck, som var halvfull när jag lämnade hemmet är därför numera överfull. Kanske kan jag peta ner någon topp och ett par strumpbyxor i den lilla unicabox jag fick som föreläsargåva?
I natt sover jag i Mariestad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0