Om politik

Man skulle kunna tro att jag inte bryr mig om annat än tyger och kläder när man läser den här bloggen, men så är naturligtvis inte fallet: jag har bara valt att nischa bloggen till att handla just om detta. Jag har en massa åsikter om politik till exempel, men jag orkar inte skriva om det; även om det tar tid att kolla modebilder och göra collage är det något som är lustfyllt och som inte tar en bråkdel så lång tid som det skulle ta om jag skulle skriva insikstfulla inlägg om politiska frågor. Så jag för min lilla "kamp" för halvgamla och halvtjocka kvinnors rätt att tycka om och kunna köpa kläder som passar dem, sprider lite modehistoriska kunskaper och visar kläder som jag tycker är vackra för att jag tror att alla blir gladare av vackra saker.

Men det betyder inte att jag inte tycker att politik är viktigt, så här är länkar till några politiska bloggar jag läser:

Svensson
Uppdaterar ofta, det mesta han skriver är bra. Tar förutom vänsterpolitik även upp saker som feminism och miljöfrågor. Och så är han ihop med vår daghemsföreståndare, bara en sån sak.

Josefin Brink
Uppdaterar inte så ofta, men är bra när hon gör det. Ett bra sätt att hålla koll på vad som händer i politken.

Esbatis kommentarer
Politik och kultur diskuteras från vänster


Just nu spelas: Bob Dylan: "Bob Dylan's Dream" från The freewheelin' Bob Dylan



Kommentarer
Postat av: Annaa M

ha ha, jag gillar presentationen av AS; ihop med vår dagisföreståndare! Så ska dom tas, dom stora pojkarna.

2008-02-17 @ 22:54:56
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Tja, det var ju därför jag började läsa den.

2008-02-18 @ 13:55:29
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0