Mina länkar, och volanger

Längst ner i högerspalten finns ett antal länkar till bloggar (och till min hemsida), de finns där av lite olika anledningar; gemensamt är att det är bloggar jag läser och att de skriver om kläder och mode ibland. En annan sak som de alla har gemensamt är att de vet vad en volang är.

Det gör inte Frida Fahrman, som skriver om mode för Metro. En artikel om volanger i vårens mode illustreras bl a med denna bild och texten:
 "Vackra Scarlett Johanson väljer volang med draperingar som ger härliga kontraster." Det är inte en volang, det är en påveckad kjol! Jag är till och med lite tveksam till det där med kontraster, "härlig" köper jag, men jag tycker nog det är dåligt med kontraster; men där kan man ju tycka olika.

image700



Just nu spelas: The Loft: "Up the hill and down the slope"


Kommentarer
Postat av: Free Fashion Pia

Jag ser då inte heller en enda volang så långt ögat når på den bilden... Du är en av mina nya favoritbloggar förresten ;-)

2008-02-28 @ 20:38:50
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/
Postat av: Evis

Nu blev jag glad!

2008-02-28 @ 20:40:46
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Hon måste mena draperingar för några volanger kan jag inte se ens om jag tittar med ett öga.

2008-02-28 @ 22:13:37
Postat av: Annaa M

Jag är övertygad om att Frida Fahrman aldrig har hört talas om ordet drapering. Till min glädje såg jag att Elin Kling fått kritiska kommentarer i sin blogg angående Oscarsgalan. "Du sa ju ingenting!" Angående ämnet alltså, okunniga modeexperter.

2008-02-29 @ 00:42:05
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0