Min Stockholmsresa

Min Stockholmsresa var, som kanske har framgått, en mycket trevlig sådan; trots att jag vare sig shoppade kläder eller besökte ett enda museum.

Först drog jag ut till Annaa och lämnade mina grejer och drack te innan det var dags att fara in till stan och fika med min kompis Sara som arbetat sin sista dag i Stockholm och nu skulle flytta hem till sitt älskade Umeå. Sara hade en fantastiskt fin duffelkappa i kamel, som är en färg som hon är en av de få jag känner som verkligen klär i,  och var rätt piffig i övrigt också och hade mycket cool frisyr. Fikade gjorde vi på Edenborgs i Gamla Stan och det var trevligt. Och gott. Sen drog vi mot centrum och en skivaffär, eftersom jag ville köpa en födelsedagspresent till Annaa; i form av det amerikanska bandet Editors senaste skiva. Det är visserligen vad Anna brukar kalla "pojkmusik" (jag håller med i sak, jag bara gillar det ändå), men jag hoppas att hon gillar det ändå. Jag köpte även Hanoi Rocks senaste, fast jag inte hade gillat vad jag hörde på förhandslyssningen på deras hemsida - och det var ju tur, för sen började jag gilla den jättemycket när jag väl lyssnat igenom den ett par gånger.

Sen skulle jag iväg och hålla föredrag om medeltidens dräkt för den dräkthistoriska föreningen GardeRobe, samt folk från Stockholms Tolkiensällskap Forodrim. Lite överrasaknde för mig blev vi först bjudna på paj och sallad och sedan kaffe och kakor :)
Jag klagar absolut inte, men föredraget kom förstås igång lite sent och sen kan ju jag prata hur länge som helst om detta ämne så allting var inte färdigt förrän vid nio. Då hade vi fått se fina dräkter från några av Tolkienföreningens medlemma roch jag hade dessutom träffat Älvan, som brukar kommentera här i bloggen ibland. Därefter åkte jag hem till Annaa och vad vi gjorde då har ni ju sett bilder på. Föreutom pratade tittade vi också på Annaas mellandotters blivande klädkollektion och den var verkligen jättefin, och inte bara fin utan visade tydligt att hon har en konstnärlig begåvning som till exempel jag saknar: jag är tekniker, inte designer när det gäller syende.

Morgonen var inte fullt så seg som man kunde befarat utan efter frukost, te och mer pratande kom jag på riktig lätta steg iväg för att träffa Maritha härifrån bloggen. Vi åt på Hurry Curry och hade riktigt trevligt. Däremot vill jag bestämt säga emot alla uttalanden om hur tjock hon är vi ibland ser från hennes sida, hon är väl som jag och längre. Hon hade också attans coola mormorskängor i lack.

Hemresan var snabb, X2000, men jag var rätt trött. Tyvärr kan jag inte sova på tåg men jag läste ut boken jag köpt på sf-bokhandeln (Robert Heinlein: "Space Cadet", jag är Heinleinoman och just den har varit slut på förlaget i ett par decennier) och även GardeRobes årsbok som jag fått.

I Göteborg regnade deet, men den första person jag såg när jag kom ut ur stationsbyggnaden hade Blåvitthalsduk.


Kommentarer
Postat av: Maritha

Trevligt att du tog dig hem i ett stycke men jag kan inte annat än beklaga vädret och halsduken ;) och jag tror jag är kortare än du utan mina snygga lackkängor, jag är 162 cm.

2008-02-23 @ 16:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0