Knälånga kjolar

Inspirerad av "värmländskans" klagan över kjolbrist i en kommentar letade jag rätt på lite postorderkjolar i längd som ligger runt knät, beroende på hur långa ens ben är förstås. Därför anger jag också kjolarnas längd; Utom när det gäller kjolen med hängslen från H&M, för där hade de idioterna angett längden inklusive hänslen till 95 cm. Just den längden känns ju väldigt relevant på en kjol med avtagbara hängslen.

image650

Jag gillar jag särskilt den bruna längst upp till vänster från LaRedoute. Den, liksom de flesta kjolarna finns också i en annan färg; i detta fall svart.


Just nu spelas: The Jesus and Mary Chain: "I can't get enough" från Honey's dead



Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag gillade denb gråa från H&M och den längst ner i högra hörnet från Ellos mest :)

2008-02-17 @ 16:44:34
URL: http://mumsrumpa.bloggspace.se
Postat av: Evis

Den prickiga finns i brunt och i lila också. Jag gillar dem hemskt mycket också. Och H&Mkjolen, så vi har liknande smak.

2008-02-17 @ 16:51:04
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Har tittat på den grå från La Redoute men bestämde mig för att materialet nog var lite väl krispigt. Och lite långt är 62 cm för mig för att bli rätt knälängd. Den går väl på rean fortfarande eller är det där reapriset?

2008-02-17 @ 18:25:54
Postat av: Evis

Eh, vet inte, jag skrev vad det stod för pris, men jag _tror_ inte att det varrea nu. Ibland slutar LaRedoute rea saker och säljer dem till ordinarie pris igen.

2008-02-17 @ 18:29:02
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Evis

För mig är det förresten alldeles för långt, det blir nätmste ankellångt, men jag har ju ben anpassde för en person på 150 cm också.

2008-02-17 @ 18:30:07
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Bim H-D

Ja, det var snygga kjolar, hm... dock inte vad jag har jagat sedan ifjol, hihihi... Även om jag älskar dessa också (förutom hängslen - fick nog av det förra omgången ;)) Men, jag har alltså jagat en jeanskjol, som ser ut som jeanskjol ;) Och längd ungefär 40cm, eller något - 45? Dvs mitt på låret, strax under... och jag är 170, med mest ben, hihihi... Innerbensläng 80cm... så, nja... ska dock kolla in dessa ändå eftersom jag gillade flera av dem - färger kanske då bara borde vara andra ;)
Må så gott... värmländskan... kramis Bim, igen... ;)

2008-02-17 @ 19:10:48
URL: http://www.sjoebacka.se
Postat av: Bim H-D

Och igen :)
Angående svart ullkjol... Den syr jag nog själv om jag hittar tyg, hihihi... Yngsta dottern köpte massor av sådant härligt tyg. Blev bla en härlig skjortklänning, samt till hennes kollektion - visning på kulturhuset (Lava) som avslutningsklassen alltid har - så hade hon en kort veckad kjol med i det tyget... ungefär skolflickekjolar som nu är på modet... Dock HAR jag för mig att hon har än mer kvar, hrm... Undrar om hon fixar, orkar, dela med sig till sin mor? ;) Antar att jag INTE får sy hur jag vill utan att HON ska konstruera ett mönster åt mig dessutom, suck... Väntar fortfarande på pyjamasbyxor (oj, ursäkta stavningen ;)) som hon designat och skulle sy mig... samt något till strechiga jeanstyget jag köpte... Nopp, får inte sy av det, HON ska göra mönstret säger hon... :) Nä, hon saknar inte själva jagandet med kollektioner som ska vara färdiga - därav läser hon nu sista åter på KY-utbildning, ljusdesign, och längtar till symaskiner ändå... sände en länk från din sida till henne och hon ringde omgående och skrek i örat på mig, "MÅSTE DU RETA MIG SÅ, NÄR JAG SAKNAR SYMASKINEN SÅ" ;)
Må så gott... värmländskan som nog är frustrerad över att hon mer eller mindre inte kan blogga - skriver inlägg hos dig istället? ;) Långa... stoppa mig!!! ;)

2008-02-17 @ 19:19:59
URL: http://www.sjoebacka.se
Postat av: Annaa M

Evis; man måste klicka in reakoden. Det funkade i alla fall igår när jag beställde en jacka till son
och ett par linnen till mig. Ett av linnena fanns inte ens i lager men reades ändå.

Bim H-D; Lindex har faktiskt i vår en klassisk jeanskjol i "rätt" längd.

2008-02-17 @ 20:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0