Ingen Alla Hjärtans Dag här inte

Eftersom jag är motståndare till allt införande av kommersiella amerikanska "helgdagar", utom de där jag får klä ut mig (Halloween, men det verkar ju ha kommit av sig) så har jag förstås inte tänkt fira Alla Hjärtans Dag på något speciellt sätt. Min man ska faktiskt inte ens vara hemma utan ska äntligen få ge sig iväg och spela figurspel (tennsoldater typ) igen; först hindrade det faktum att jag behöde jobba jämt honom och sen blev vi ju magsjuka.

Fast jag köpte faktiskt en present, även om det inte var planerat så. När jag och ena dottern, Vendela, var nere på stan fick jag nämligen syn på billiga herrstrumpor i 58% ull och eftersom han bara använder strumpor med ull i, för att det hjälper mot självsprickor, och hans hade börjat ta slut så plockade jag till mig ett trepack. Det var först när vi stod och skulle betala som Vendela påpekade att det ju var Alla Hjärtans Dag idag. Så då får han väl en valentinpresent då.


Just nu spelas: Hanoi Rocks: "Lick summer love"


Kommentarer
Postat av: Maritha

Min sambo ska få en semla idag men där går gränsen för mig. Jag ser inte riktigt det romantiska i att vara romantisk på beställning en viss dag på året, ska det vara romantik så ska det vara spontant och utan ekonomiska baktankar.

2008-02-14 @ 16:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0