En årsförbrukning

Jag noterar reklamen under mitt förra inlägg: Vinn en årsförbrukning av Lancômeprodukter står det.
Och jag undrar hur man räknar ut det. Finns det någon slags snitt, eller har de experter som räknar ut hur mycket jag med min ålder, kroppsvikt och vad det nu kan vara borde förbruka? Det kan ju inte vara baserat på hur mycket jag förbrukat under föregående år, dvs inget alls, för det kan de ju inte gärna veta.
Just när man kan vinna årsförbrukningar av något kittlar det min fantasi.

Å andra sidan kan man, som en dam gjorde i Bingolotto, vinna 500 kilo pasta: Glenn Strömberg kollektion (!). Detta delades ut under ett av derbyna förra året och krävde två kombibilar för att fraktas. Damen såg inte jätteglad ut, fast det är ju svårt att bedöma på storbildsskärm. Men var förvarar man det? Min man räkande ut att med vår pastakonsumtion skulle det ta 20 år att äta upp den; håller pasta så länge?

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Oj, eftersom jag sitter på övertid med en lämning så måste jag naturligtvis ta mig tid att räkna ut hur länge det skulle räcka här med nuvarande förbrukning. Tre år! Är det fel i era eller mina beräkningar eller äter vi bara så otroligt mycket mer pasta?

2008-02-13 @ 16:22:31
Postat av: Evis

Eh, ska kolla med mannen, men vi gör inte av med ett kilo i veckan.

2008-02-13 @ 16:25:12
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0