Dagens klädsel, droger och förekomsten av byxor

Jag kom faktiskt utanför dörren idag också, och det var tur för det är alldeles vårlikt ute nu: soligt och med fågelsång och doft av jord.
Mitt ärende var att köpa "knark", dvs de starka värktabletter jag använder vid de tillfällen då det gör så ont att det faktiskt inte går att sova. Inte för att det går att sova när jag tagit dem heller; de reagerar på nå't sätt med min kemi så att jag har jättesvårt att somna - skillnaden är att det inte gör lika ont och att jag blir behagligt berusad och då är det helt okej att inte kunna somna på ett par timmar.
På dagen kan jag inte alls ta dem; jag tog en en gång i desperation över ryggskott ovanpå reumatismen, och massor av jobb som behövde göras, men jag blev så berusad att jag inte kunde jobba alls. Jag hade jättekul, men fick ingenting gjort; och att få saker gjort är väldigt viktigt för mig, jag får nippran av att inte göra något.

Tillbaka till kläderna: jag har något under kappan, en röd kortärmad tunika/klänning från Gina Tricot.

image615
Kappa: H&M
Halsduk: BlåvaAnna sytt av ylletrikå
Strumpbyxor: Twilfit
Kängor: Mantere

Just att man inte ser klänningen får mig att tänka på första gången jag tog hem en av mina tidigare pojkvänner (sent 80-tal). Han hade en egen klädstil och var för tillfället iklädd lång Fjällrävenjacka, korta manchestershorts, grova (för stora) skor och raggsockor. Min mamma är en hyfsat tolerant människa och visade ingen förvåning - dock drog hon mig åt sidan och frågade: "Har han inga byxor på sig?" Shortsen syntes ju inte under jackan. När väl förekomsten av byxor bekräftats var allt som det skulle, även om hon efter att förhållandet tagit slut avslöjade att hon tyckte att det var lite konstigt att han inte visste att det fanns mer än en sorts bitsocker.


Just nu spelas: Placebo: "Plasticine" från Sleeping with ghosts



Kommentarer
Postat av: donnasandra

Synd att medicinen inte kan ta bort smärtan och göra dig trött. Kan man äta något mindre starkt för att lindra på dagen då? Har du sett serien The Tudors förresten? Skulle vara roligt att höra din åsikt om den isf. Den är ju inte helt historietrogen tyvärr, vilket brukar vara viktigt för mig. Fina kläder är det iaf ;-)

2008-02-07 @ 16:49:20
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: ingela

Är nyfiken på vilka tabletter du menar, själv har jag Panocod. Det enda jag kan ta utan negativa biverkningar.

2008-02-07 @ 17:13:51
URL: http://ingelasmobil.blogg.se
Postat av: Evis

De heter nobligan och innehåller tramadol:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tramadol

2008-02-07 @ 17:37:19
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Inga M

Snyggt Evis! Det här gillar jag, men skulle inte kunna ha själv förstås och framför allt inte en halsduk med det minsta ylle i.

2008-02-07 @ 19:47:39
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Annaa M

Ingela; Finns panocod fortfarande??? Mannen hade dem mot metastasont (i skelettet). Jag lånade några när jag hade lunginflammation, samtidigt som jag tog nån sån där riktigt häftig receptbelagd hostmedicin. Hi hi...jag fattade inte skillnaden mellan golv och tak i arbetslokalen! Fick bannor av den pappa till kompisen till ett av barnen som skrivit ut hela rasket...

Evis; träffade som sagt nämnde person i lördags, i vanliga gångkläder, han har blivit proprare som familjefar. Vi hade mycket roligt åt just honom på filmen från Ödsmål!

Snyggt med det randiga grå till det rutiga grå!

2008-02-07 @ 20:06:29
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0