Ååh Marc!

Jag tillhör dem som inte riktigt sett det fantastiska i Marc Jacobs. Han är ju annars hälften av alla modebloggares husgud (den andra halvan dyrkar Betsey Johnson; det finns undantag, men de är inte många), men jag tycker att mycket av det han gjort har varit "jaha" och en del annat för hip-hop/street-influerat för min smak. Men nu, nu kan vi komma och prata om honom! Jag gillar i princip hela hans kollektion för sidolinjen Marc by Marc Jacobs jättemycket. Det är 80-tal som det ska vara. Och det riktigt bra är att eftersom han är så populär bland både bloggare och modejournalister så kan man räkna med att vad han visar sätter avtryck även i de stora kedjornas utbud.

image609
Bilder från Style.com

Studseli-studs: Neon, rutor, vida korta kjolar och schyssta byxor och rockar. Och kängor!


Just nu spelas: Morrissey: "I have forgiven Jesus" från You are the quarry



Kommentarer
Postat av: Bim H-D

Ja, det var en del 80-tal där ja ;)
Men, var inte Betsey Johnson lite mesig i färgerna i sin visning? hon brukar ju vara mer färgglad osv oftast... inget hjulande på catwalken? ;)
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som ska leta upp några halstabletter i hopp om lite lindring, suck...

2008-02-07 @ 13:50:49
URL: http://www.sjoebacka.se
Postat av: Katarina

Ja, 80-tal, fast inte det 80-tal som folk faktiskt hade på sig på 80-talet, utan mer catwalk 80-tal. Och det är skillnad. Dessutom tycker jag att bilderna andas en hel del 60-tal och sånt gillar man ju! Och hurra för rutigt! Den grårutiga klänningen var riktigt snygg!

2008-02-08 @ 09:03:55
URL: http://katarinaknits.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0