Julmusik för konservativa

Dvs: jag.
För att få igång lite julstämning är julmusik inte det sämsta. De senaste åren har jag dock kunnat konstatera att bortsett från när man är hemma på landet spelas ingen julmusik i radion. Jag vet inte varför det tog mig så lång tid att tänka på webbradion, men nu har jag i alla fall hittat den på www.sr.se, P2, klassisk julmusik.
Det är nämligen så att jag inte vill ha någon gospel, ingen soul och inget jäkla wailande på mina julsånger. Och aldrig, aldrig Carola med hennes vidrigt tillgjorda röst.
Så nu kan jag till min glädje få höra "Gläns över sjö och strand" och annat som det i mitt tycke ska låta, utan att man försöker porra till det.

Dock saknar jag fortfarande en källa till en del av de mer populära julsångerna från 1900-talet, man kanske får ratta in P4, de kanske har lite sån't; i alla fall på tisdag.

Kommentarer
Postat av: anna

jag gillar barbara Streisands julmusik.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0