Jag säljer en av mina historiska dräkter

Jag säljer nu den här klänningen på Tradera.



Stilen är tyskt tidigt 1500-tal och den är ungefär i storlek 42. Här har jag höjt upp provdockan så att den visar ungefär hur lång den blir på någon som är 175-180 cm lång. Som ni kan se passar den inte så bra på provdockan, eftersom provdockan har hårda bröst som inte går att trycka ihop och upp som klänningen egentligen gör. Mer bilder finns på själva auktionen.

Jag insåg när jag provade den i somras att det inte hjäler om jag går ner fem kilo så att jag väger som jag gjorde när jag sydde klänningen, kombinationen av reumatism och Maja gör att min bröstkorg är mycket vidare i nederdelen än den var då och aldrig kommer att gå att klämma in i det livet igen.

Kommentarer
Postat av: Joy

Hittade hit via google och vilken tur sen! Har läst igenom din blogg och du har verkligen inspirerat mig.

Du har en häftig stil och det spelar ju ingen roll vad du har på dig, du verkar ändå vara så komfortabel och du passar i allt.

Tack för intressant läsning och fina bilder!

Ska ut och leta lite nya kläder som inte är svarta eller gråa =)

2008-12-29 @ 13:10:47
URL: http://www.tailsofjoy.se
Postat av: Evis

Tackar! Nu blir jag glad.

2008-12-29 @ 13:13:22
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: joanna

fantastisk klänning.



jag har tänkt på det där med provdockorna.

vore det inte helt förträffligt om de kunde ha bröst som gick att ändra storlek på också?

inte bara de där som går att skruva in och ut midja och höfter.

bröst borde också gå att ändra, men det kanske det redan finns såna som gör?

2008-12-29 @ 14:02:28
URL: http://vackrakladerochannat.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Jag har också funderat på det där, iom att jag också syr medeltidkläder så skulle det ju underlätta enormt, men hur får man tag på en som har DD75 i bröststorlek och dessutom storlek max 38 i midjan???

2008-12-29 @ 14:38:53
Postat av: Jessica

..har ju själv sytt en cranach, och det jobbigaste var just att få livet att sitta så tajt att ingen bh behövs, med min trasiga kropp är det inte helt enkelt att stå still i evigheter...

2008-12-29 @ 14:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0