Varför är alla soffor så fula?

Vår soffa och våra två fåtöljer håller på att slutligen falla i bitar. jag håller därför på och kolla runt på Blocket bl a för att hitta deras ersättare. Men det är bra nära omöjligt: Alla soffor som säljs är antingen jättestora och blaffiga, i skinn eller jättefula på något annat sätt - jag kommer aldrig att köpa en skinnsoffa; jag tycker att det är seriöst fult med skinnmöbler, undantaget hundraåriga clubfåtöljer möjligen, och en stor soffa går inte att ha i vårt dåligt planerade kvadratiska vardagsrum där antigen soffan eller TVn måste stå mitt i rummet. Vi har nu soffversionen av IKEAs Tullsta, ca 15 år gammal och en fåtölj och skulle gärna ersatt dem med precis samma uppsättning, om det inte vore för att soffan inte säljs längre; de är perfekta: nätta, snygga och bekväma.
Men alla annonser visa jättestora soffor i skinn. Eller bara jättestora.


Just nu spelas: The Church: "Ride into the sunset" från A quick smoke at Spot's


Kommentarer
Postat av: ingela

Den här då ?

info/ax/eallan/id/A21612893" rel="nofollow">http://kopochsalj.eniro.se/query/what/gtiinfo/ax/eallan/id/A21612893



Iallafall liten, går ju att drapera nått snyggt tyg över kanske ?

2008-08-23 @ 21:44:06
URL: http://ingelasmobil.blogg.se/
Postat av: Evis

Länken funkade inte.

Ett annat villkor är att jag inte ska behöva fixa den och att den inte ska vara alltför nedgången.

2008-08-23 @ 21:52:54
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Soffor är svårt! Och dyrt. Kommer du ihåg vår gröna hörnsoffa? Den var verkligen ett nödköp när vi inte hittade något annat. Och ett riktigt måndagsexemplar. Började med att tyget nopprade sig, från första veckan, slutade med att själva träramen i botten knäcktes rakt av. Då var den bara sju år! Möbelhandlaren sa att åtta år var normallivslängd på en soffa men att det fanns de som slet ut soffor på två år!



Den vi har nu trivs vi med, det var ju bra med tyget som kunde bytas ut. Not. Försvann från marknaden efter något år redan! Så nu är den överdragen med sån där knytapå-klädsel från Ellos. Så till Ingela skulle jag vilja säga; aldrig ett draperat eller ens knyttyg på en soffa som ska användas som bruksmöbel i en barnfamilj! Trots alla knutar så far tyget omkring och jag kämpar varje dag för att hålla det någorlunda på plats.

2008-08-23 @ 22:17:47
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: ingela

Synd att de hunnit ta bort annonsen, den var inte ful eller sliten på något sätt. Bara väldigt beige :)



Vi har alltid ett påslakan eller handduk när antingen jag sitter och syr/stickar/nålbinder/spinner eller barnen sitter i vår nya grå-svarta soffa (stor svängd hörnsoffa med divan) så det inte blir ullfibrer, bös, smulor och godisklet på den.

2008-08-24 @ 12:19:28
URL: http://ingelasmobil.blogg.se/
Postat av: ullrika

Oj! Jag håller inte alls med. Det finns så vansinnigt mycket snygga soffor! Finns alldeles för mycket snygga soffor skulle jag vilja säga! Problemet är ett enda: de är för dyra. För mig alltså.

2008-08-24 @ 18:58:40
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0