Sagan om en hatt

För många år sedan, allra senast våren 1990, köpte jag en mörkbrun filthatt. Jag hade dne i många år och använde den en hel del. Från början hade dne ett hattband i mörkbrun rips. Sen nång gång för sådär tio-tolv år sedan bytte jag ut det mot ett i blekt rosa och sydde dit några blommor i samma färg, tagna från en ljusmanschett. Men jag använde den inte så mycket längre. Så fick jag för mig att jag inte klädde i brunt och gav den vidare till Blåva Annas syster i en av våra garderobsrensningar. Det var väl när Maja var rätt så nyfödd.
Men förra hösten började jag så smått ångra att jag gett bort den, eftersom jag saknade en gubbhatt i min garderob; då jag har rätt stort huvud är det heller inte bara att gå in i en andrahandsaffär och hitta en. Det visade sig dock att Annas syster inte använde den, så nu har den återbördats till hemmet. Dock utan sitt band och sina blommor så någon ny dekoration fick tänkas ut och med höstens tema var det inte så svårt:



Bandet kommer från Knapp-Carlsson vars utbud av rutiga taftband dock tyvärr lämnade lite att önska.


Just nu spelas: Vaya Con Dios: "Time Flies"


Kommentarer
Postat av: kajsa

Underbar saga! Fin fin saga!

2008-08-25 @ 21:25:17
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Sassy

Vilken fin historia och vilken fin hatt, särskilt med det rutiga bandet! JAg älskar hattar!



Ja, alla har väl sina favoritkroppsdelar, för mig har det nog blivit benen eftersom jag var så spinkig när jag var yngre att de var det enda lite kvinnliga jag hade...

2008-08-26 @ 18:12:42
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0