Lite av min inspiration för hösten

Trots att det har varit lite pissigt väder det sista och en massa vansinniga människor har ropat: "Nu är hösten här!" sen början av augusti vill jag framhålla att hösten ännu inte är här. Jag har heller ingen riktig längtan efter höstkläder än, men har så smått börjat titta på bilderna jag laddade ner i samband med höstvisningarna och det här är lite sån't som kommer att inspirera mig i höst:
Vivienne Westwood, Alexander McQueen och Yohji Yamamoto.


bilder: www.style.com

Jag kommer förstås inte ha den sortens frisyr modellen på Westwoods visning hade, men jag gillar kombinationen av snäv kjol, matchande väst och kofta samt tröja med tryck. Det ger lite "edge" åt det skräddade.
Vita strumpor till vid mörk kjol, i mitt fall marinblå istället för svart; eftersom jag har en marinblå kavaj och dessutom klär bättre i det, ingår i planerna. Ska bara sy kjolen. Yohji Yamamotos underbara dräktjacka kan jag bara drömma om, men visst ska jag leta efter ett rutigt tyg i blekgult och grått och jag har glencheckrutigt tyg att göra en ankellång kjol av. Nya kängor skulle också sitta fint; nu efter att jag knipsat av de deformerade tålederna på min vänstra fot kanske jag får plats på höjden i ett par Dr.Marten's igen.


Just nu spelas: The Dubliners: "Sunshine Hornpipe"


Kommentarer
Postat av: marthe glad

Den rutejakka var jo også direkte lekker i snittet sitt.

2008-08-21 @ 18:50:49
URL: http://snusmumriken.wordpress.com
Postat av: Evis

Jo, jag undrar hur jag ska få till den om jag nu hittar ett bra tyg. Rejält med mellanlägg antar jag.

2008-08-21 @ 21:33:11
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0