Äsch!

Jag plockade med mig en Metro igår när jag var  nere på stan, eftersom de hade rubriken "Klä dig rätt för din ålder" på framsidan och jag kände för att reta upp mig lite. Jag menar ju, som ni säkert vet, att man får klä sig som man vill oavsett ålder. Men när jag väl öppnade den idag visade det sig att det bara handlade om män och där är ju samhället inte på något sätt lika fördömande. Visst, de hade gubbigare kostymer (och grått hår på modellen) för dem som var fyrtio, men det var inte så extremt som det brukar vara för kvinnor. Inget att reta upp sig på alltså; utom att det är så stor skillnad i inställningen till män respektive kvinnor förstås.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Bläddrade också snabbt upp det där reportaget för att få reta upp mig lite men blev jättebesviken!

2008-08-20 @ 09:39:30
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: ullrika

är det så stor skillnad då? har inte läst reportaget så jag kan inte hänvisa till det.

2008-08-21 @ 21:44:52
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0