Volanger behöver inte vara gulliga

Volanger är enligt alla reportage grymt stort i år. Jag har inte sett så mycket av det ute i butikerna, mest kjolar av rynkade våder, men det såg vi ju förra sommaren, och förrförra också. Både volanger och rynkade våder brukar förknippas antingen med romantik eller med det som förr kallades "hippie-looken" och nu "boho". Jag är svag fär den senare, den har under många år varit grunden i min stil, men är ändå glad att se när volanger används på ett sätt som ger ett helt annat intryck; som här hos Christopher Kane:

image831
Bilder: style.com

Den till vänster är väl den som ligger närmast det gulliga, men med den strikta skjortan till blir den inte gullig, och resten är helt befriat från vare sig gullighet eller bohoromantik. Inspirerande och coolt tycker jag.


Just nu spelas: The Modern Lovers: "Road Runner" från Punk Power: Anarchy in the UK


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Den vänstra kjolen liknar lite den jag hade när du var här, eller hur? Väldigt lite gullig, särskilt när den ramlade av mig.

Fast tvåan fv tycker jag allt är lite gullig ändå.

2008-04-11 @ 11:11:35
Postat av: Evis

Precis, inte gullig alls. Nedramlandet går väl att fixa med resår? - eller hängslen ;)

2008-04-11 @ 11:30:16
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: B-M

Nån "hemgjord" variant av det svarta skulle jag kunna tänka mig!

2008-04-11 @ 11:50:33
Postat av: Annaa M

Evis; jarå, resår är inköpt, hängslen är inget för mig eftersom jag inte stoppat något innanför kjolen de senaste 30 åren

2008-04-11 @ 12:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0