Vad ska jag ta med mig till London?

Ja, det är frågan. vi ska egentligen bara vara där i tre dagar, eftersom vi kommer fram på tisdag kväll och åker hem på lördag morgon. Så realistiskt sett behöver man det man reser i, ett helt ombyte + något fler tröjor (för att jag lätt spiller då). Eftersom vi reser med alla barnen ska vi inte gå ut på kvällen, så man behöver inte ha med sig speciella kläder för det och jag ska inte besöka något museum eller institution i egenskap av forsakre, så jag behöver inte ha passande kläder för det heller (engelsmän är mer konservativa än vad vi är och dessutom är det skillnad på vad man kan ha på sig på sin egen arbetsplats där man är välkänd och vad man har första gången man träffar folk i tjänsten).
Vädret är dock lite problematiskt: det kan vara jättevarmt i London i mitten av april - å andra sidan var det tjock frost där på morgonen i förrgår. Eftersom man går omkring mycket blir det i alla bara två par skor, varav jag reser i ett; det är så många skor jag har för ilägg. Kängorna är varmfodrade och börjar även här bli för varma för att gå omkring i någon längre stund.
Så det blir nog inte så mycket packning: lite kläder, en bok till Teddy (som vi bor hos) om Bockstensmannen och en mellanlagrad grevé till en väninna som bor i Oxford och drabbats av ost-abstinens.

De stora barnen och mannen har förstås ännu mindre packning eftersom de inte tror på att ha flera par skor eller på att ha något annat än jeans och tröja på sig.

Kommentarer
Postat av: lisa

fin bakgrund :)

2008-04-12 @ 09:26:40
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Man och mode

Godmorgon :D Jag tänkte tipsa dig om min tävling om 500 kronor i presentkort, ta en titt på tävlingen här: http://manochmode.blogg.se/1207422842_tvling_vinn_500_krono.html Ha en UNDERBAR lördag :)

2008-04-12 @ 09:32:36
URL: http://manochmode.blogg.se
Postat av: Evis

Tack Lisa. Det är ett nytryck av ett 1800-talstyg.
Man och mode: Kombinationen min man och mode är så extremt roande så det blir nog inget tävlande för mig.

2008-04-12 @ 09:39:46
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Svårt det där, jag tycker alltid man får fel kläder med sig. Man vet liksom inte förrän man är på plats hur det riktigt känns. Det brukar inte ens hjälpa att kolla väderprognoser. Men skor att byta med är nog klokt.

Inte för tjockt ytterplagg, det är nog det viktigaste. Allting annat kan man göra något åt men en vinterkappa när temperaturen drar upp över tio grader mitt på dagen, det är hopplöst.

2008-04-12 @ 19:18:43
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0