Ingen Marimekkofeber i London

Medan kläderna från H&Ms marimekkomönstrade kollektion tog slut nästan första dagen här i Sverige hade H&M-butikerna i London kvar av alla modeller och storlekar; utom den i Wimbledon, men så är det ju också ett område med många skandinaver. Jag fick därför möjlighet att prova den här kjolen, som ju både Annaa och jag var lite sugna på.

image852

Jag hittade bara storlek 42 där jag var och den passade i midjan, lite snävare än vad jag önskade mig dock. Längden var däremot okej, den släpade förvånande nog inte i backen. Men materialet! Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det var 100% polyester, så elektriskt var det. Den fastande längs mina yllestrumpbyxor och avslöjade varje valk på ett sätt som man inte tror att en vid kjol ska göra. Nu är det väl tänkt att man ska vara barbent förstås, men jag misstänker att den kommer att fastna rätt bra i bomullstrosor också. Det må vara en bomull/silkeblandning, men det kändes läskigt.
Jag provade också ett linne i samma mönster fast i cerise och turkos, men även om det var snyggt var det liksom inte tillräckligt snyggt för att lägga en hundring på när jag redan har mängder med t-shirts och även en del linnen.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Har också insett att materialet är förfärligt. Undrar varför de valt denna mystiska blandning i stället för en vanlig tät bomullsväv som borde passa denna modell allra bäst.

2008-04-20 @ 14:18:44
Postat av: DONNASANDRA

Tråkigt på ett plagg som hade potential! :-)

2008-04-20 @ 16:45:32
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Evis

Precis.

2008-04-20 @ 17:07:02
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: ullrika

Jag stod och höll i sista exemplaret bäbi-klänning som till min lycka var i exakt rätt storlek (vad är oddsen?!). Men. Det var det ostrechigaste plagg jag nånsin låtit rinna mellan mina fingrar. Inte sätter jag min unge i ett sånt?

Dessutom. Det har blivit lite föör hajpat tycker jag. Snyggt mönster, jo. Men "alla" vet ju att det är H&M. Så kul är det ju inte inte...!

2008-04-20 @ 21:49:54
URL: http://akirllu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0