En idé

Jag tror att jag ska göra en vippig kjol som går strax över knät, som den här ungefär, i skotskrutigt tyg som jag applicerar blommor på. Jag gillar när olika mönster blandas på samma tyg, men det brukar vara svårt att hitta och applikation ger ju en extra dimension till det hela. Man kanske till och med ska göra dem lite tredimensionella, fast det är inte så bra för tvättbarheten förstås.
Jag har inget lämpligt skotskrutigt tyg eftersom det marin/vinröda är för dämpat och ett mer mörkblått/klarrött som jag har är för ulligt och luddigt; jag vill ha något poplin- eller taftliknande tror jag. Jag får väl hålla ögonen öppna.
Nu ligger det rätt sent på min sylista, men jag skriver ner det i alla fall så att jag kommer ihåg. Jag kanske har tid i slutet av maj, efter den textilarkeologiska konferensen jag ska på i mitten av månaden.


Just nu spelas: The City Waits: "Do not rumple my top-knot" från Pills to Purge Melancholy (sånger om sex och alkohol från 1700-talet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0