Det blir inte alltid som man tänkt sig

När Maja hörde mig berätta för Blåva Anna att jag inte hade tänkt gå på Blåvtt idag så blev hon mycket upprörd; det gick inte att lugna henne med att vi skulle gå på fotboll redan på lördag, eller att muta henne med roliga saker vi kunde göra hemma. Eftersom jag väl egentligen ville också så blev det i alla fall så att vi gav oss i våg; och det får väl sägas vara värt det: Blåvitt vann med 4-1. På vgen hem underhöll Maja bussen med att sjunga "Åh Änglarna - sha-la-la-la-la-la-la". I alla fall så blev det tack vare Maja även en dagens klädsel; jag brukar ha som princip att jag ska ha tagit mig utanför huset för att lägga upp en dagens. Retro sportkläder är väl alltid inne va?

image817
Nyproducerad tröja av blåvit modell från tidigt 1900-tal
Jeans: H&M

Nu skall här göras pannkakor och jag ska prova mönster och kanske till och med klippa och sicksacka lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0