Bollörhängen

Min jakt på örhängen i form av stora plastbollar kröntes igår med viss framgång. De fanns visserligen bara i svart och vitt och jag hade velat ha knallrött eller kornblått eller någon annan stark färg. Jag hade också velat att de hängde i kedjor i stället för i gigantiska öglor, men det går ju att fixa själv om man orkar. Glitter är i alla fall affären där man hittar de här:

image801


De hade också jättestora plastblommor som örhängen, tyvärr bara i tråkigt benvitt. Jag blev i alla fall inspirerad och ska försöka hitta något liknande i starkare färg. Min man avskyr örhängen, även små och diskreta, men det hindrar mig förstås inte - han tycker ju om mig ändå och dessutom har jag ju dem på mig när jag inte är hemma så han ser inte så mycket av dem. Jag ska nog ta och titta in i den bisarra lilla smyckebutiken precis vid ingången till Köpmansgatan från östra Hamngatan i Nordstan; där finns fler - och större - örhängen än jag sett någon annanstans sen 80-talet.


Just nu spelas: Ebba Grön: "Flyktsoda"


Kommentarer
Postat av: maggie

man kan farga plast valdigt latt....

2008-04-02 @ 12:23:07
Postat av: Evis

För att citera Grease: "Tell me more! Tell me more!"

2008-04-02 @ 12:26:45
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Jag tillverkade mina egna blomörhängen för ett par år sedan genom att återvinna tygblommor från begagnade ljusmanschetter som jag limmade och sydde fast på örhängen. Jag hade flera varinater.

2008-04-02 @ 14:33:31
Postat av: Evis

Jo, det kan jag tänka mig, men jag var sugen på stansad plast.

2008-04-02 @ 14:52:49
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Anonym

Har vita, nästan likadana bollörhängen! :) Just nu finns på IKEA julgransbollar i många olika färger, känner mig otroligt lockad att köpa örhängens själv hängen och bollarna o göra en billig present åt alla vänner...

2008-12-16 @ 21:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0