Stoppa barnarbete!

Ojdå, man skulle visst ha sagt något klokt och kreativt om H&M och barnarbete idag.

Är jag förvånad? Nä.

Hinner inte fördjupa mig i ämnet nu, men min omedelbara ståndpunkt är att H&M omedelbart ska upphöra med samarbeten med leverantörer som använder sig av barnarbetare. Argument som att det är bättre att barnen har jobb än svälter konserverar bara situationen som den är. Är det risk att just barnen på den plantagen svälter ihjäl (innan de förgiftas av alla kemikalierna) så får väl H&M gå in med akuta stödinsatser då. Inte minst för sin egen trovärdighets skull.

Stoppa barnarbete NU!

Annaa/

Kommentarer
Postat av: Evis

Precis. Inget osm behöver tilläggas.

Hade jag inte jobbat hade jag nog skrivit om alternativa textilier till bomull. Inte för att det är troligt att någon av oss kommer att sluta med vare sig bomull eller billiga kläder, men det känns alltid lite bättre med ylle, linne och hampa, om inte annat av miljöskäl. (Hur är det egentligen med regenererade cellulosafibrer och miljön förresten?)
Däremot är jag lite tveksam till de där tröjorna stickade av hälften ull, hälften torv som de hade på Ekocentrum back in the days.

2007-11-26 @ 19:38:42
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: fashionholic

kan inte annat än att hålla med!!

2007-11-26 @ 20:18:39
URL: http://fashionholic.blogg.se
Postat av: Annaa M

Och en liten tagelskjorta då och då mår vi alla bara bra av, eller hur det nu var.

2007-11-26 @ 20:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0