Snowjoggers!

Jajamen, de är tillbaka. Jag läste i någon modespalt häromdagen att skribenten föreslog att någon skulle ha snowjoggers till sina jeans. Jag undrade lite, men avskrev det som någon form av sarkasm. Så var emellertid alltså inte fallet: ett av 80-talets fulaste plagg är tillbaka.

image136

Men det var ju inte ens hippt då! Som jag minns det. Ingen över tolv bar dem, utom folk på landet som ibland bar dem av praktiska skäl. Som min moster och hennes man som vad jag vet fortfarande kanske använder det. (Träskor på sommaren, snowjoggers på vintern - träningsoveraller året om. Min moster är en av mina mest coola släktingar, men inget stilföredöme.)

Snälla alla, bli inte lurade: de är inte coola, de är inte snygga, inte ens med gummiankor som tillbehör.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Camilla

dyngfränt. har nog mina oldies kvar ngnstans...

2007-11-28 @ 19:56:02
URL: http://camillau.blogg.se/nyblogg
Postat av: Hanna

De är grymt fula men grymt varma och sköna. Önskar att alla gick omkring med dem så slapp man själv skämmas för att bära dem. De är lika fula som foppatoffeln. De två hör nog till genom tidernas fulaste "mode"!!!

2007-11-28 @ 20:07:05
URL: http://hannahumlan.blogg.se
Postat av: Annaa M

Nej, du har rätt, det här är plagg som aldrig någonsin var coola. Det finns ingen tid när vanliga människor med lite sinne för stil har gått omkring i dem. Halvtrash. Så minns jag dem från olika epoker.

2007-11-28 @ 20:08:14
Postat av: Evis

"Halvtrash", underbart ord för min släkt. Jag älskar dem! De är goda, trevliga och roliga människor.

2007-11-28 @ 20:11:41
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; nu var det ju inte specifikt din släkt jag syftade på utan så där i största allmänhet!
Jag såg i skobutiken i Högdalen en kvinna prova ett par knallorange lite högre, jämfört med dem är de på bilden rena undren av stil!

Jag saknar faktiskt mina gamla tretorn gummistövlar med tjockt foder som jag hade flera vintrar när barnen var små. Mycket snyggare, lika varma och inte så där lätta och hala.

2007-11-28 @ 20:20:23
Postat av: Evis

Annaa: Det vet jag väl; men du har ju träffat dem.

2007-11-28 @ 20:23:05
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: elins

i love it.

2007-11-28 @ 20:47:04
URL: http://elinblogg.blogg.se
Postat av: Maritha

Ok, jag gillar skor men de där sätter jag aldrig mer på mina fötter. De är lika smaklösa som uggs och crocs. Jag hade ett par slibbigt rosa när jag var liten men det är barndomssynder så det räknas inte :)

2007-11-28 @ 22:44:05
Postat av: Lisa

Jag gillar dom inte, och skulle absolut inte köpa dom! Min farmor har ju säkerligen flera par sånadär som hon gladeligen skulle skänka mej ifall jag så ville, men nej tack!

2007-11-29 @ 10:17:24
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: Annaa M

Tihi, meningar är lite delade men mest åt det negativa hållet. Jag vidhåller, det som aldrig var coolt eller liknande första gången det lanserades, annat än på 12-åringar då, blir det inte för att någon utropar det till mode en gång till. Det finns annat som är varmt att ha på fötterna, man behöver inte gå till ytterligheter. Tycker jag.

2007-11-29 @ 10:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0