Service och stolpskott

Lite slut efter shoppingeftermiddag!

Nu har jag testat American Apparel på Götgatan. Den här gången tyckte jag kläderna var snyggare än förra gången, även expediterna var snyggare klädda. En del av plaggen är ju alldeles otroligt tajta och dessutom små i storlekarna, smal dotter provade, men det fanns också mycket som jag skulle kunna ha. Jag kände mig inte alls ocool. Det var ett par kunder inne i butiken som var äldre än jag, den ena säkert en mormor med önskelista, en expedit gav henne mycket hjälp och uppmärksamhet. En annan handlade tröjor åt sig själv.

Jag tror det är ljuset som gör att många känner sig konstiga där inne. Och den höga disken. Men annars kan jag inte fatta att stämningen skulle vara annorlunda där än någon annanstans. Att en del plagg är för tajta kan man ju inte skylla expediterna för. Dotter såg för resten lika cool ut i sin klänning som smalaste personalen.

Råkade däremot ut för ett stolpskott på H&M i Götgatsbacken. Hade rabattkupong och klubberbjudande, 20 procent rabatt på ett plagg. Utan att blinka drog tjejen i kassan rabatten från det billigaste plagget vilket jag inte upptäckte förrän vi betalt. Hade hon bett om ursäkt hade det varit ok men hon verkade inte förstå skillnaden mellan att dra rabatten från ett plagg på 200 och ett på 50 och tyckte bara jag var konstig! Kanske hade hon stått hela dagen och gjort likadant, det var sista dagen på en speciell kupong idag. En annan expedit ryckte in och gjorde om transaktionen och förklarade att det här naturligtvis var ett misstag, naturligtvis drar man alltid rabatten från dyraste plagget. Den andra tjejen verkade fortfarande fatta noll! Och det är klart, som dotter sa, fattar man inte vad man gjort för fel kan man ju inte be om ursäkt.

På Top Shop var servicen perfekt. Fick hjälp att jaga klänning som inte fanns i dotters storlek. Den fanns i silver som på bilden men inte i blått som hon ville ha. Tyvärr fanns den inte i Gallerian heller och är slut i nätshopen. I morgon ska jag ringa Göteborg och kolla om den kan finnas där. Jag var tveksam innan men tyngden i bården nedtill och den läckra ryggen gör allt. Bården är alltså inte svart utan silvermetallic.

                                                


Annaa/

Kommentarer
Postat av: FRÖKENMOBERG

tjusig klänning!

2007-11-28 @ 22:25:35
URL: http://www.frokenmoberg.blogg.se
Postat av: Evis

Den ser ju lovande ut. Om den finns på Topshop i Göteborg, betyder det att jag ska gå och köpa den? Jag är hemma till 9.20 imorgon bitti.

2007-11-28 @ 22:25:51
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Väldigt snygg klänning, jag gillar verkligen snittet. Men synd på rosetten där bak. Jag skulle vara tvungen att ha håret uppsat i knut eller lindat runt skallen annars skulle det se skumt ut.

2007-11-28 @ 22:40:54
Postat av: Annaa M

Evis; kompis Martin ska upp i helgen, han är typen som gärna går och handlar glitterklänningar, så det kanske är lättare om jag kontaktar honom direkt. Men jag hör av mig om vi behöver hjälp! Det obehagliga barnet drar storlek 6.

2007-11-28 @ 22:43:01
Postat av: Annaa M

Maritha; ja det är ju ett problem för Dotter också, hon har stort tjockt hår som förstås täcker ryggen. Hon brukar ha det utslaget när hon ska vara fin men får väl sätta upp det om hon nu ska investera i en snygg klänningsrygg.

2007-11-28 @ 22:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0