Obildat och barnsligt

Nu har jag läst bloggar en stund.

Och jag är så in i helvete trött på alla unga tjejer som verkar tro att deras språk blir coolare, finare, mer korrekt eller vad fan det nu kan vara för att de gör en massa särskrivningar av sammansatta ord. Det ser ju bara obildat och barnsligt ut, fattar ni inte det! En modeblogg blir inte bättre för att man kallar den mode blogg. Basta! Märker ni inte själva att betoningen blir fel om man särskriver eller att särskrivningen i värsta fall kan leda till missförstånd? Det skojas ju massor om det i andra bloggar.

Annaa/


Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag var precis inne på en blogg där de talade om "cleana tishor"... det betyder tydligen t-tröjor utan tryck. Jag är ju inte så där jättegammal kan man ju tycka med WTF för att prata fjortisspråk.
"Det är synd om människan" säger jag.

2007-11-20 @ 08:27:22
Postat av: Annaa M

Maritha; borde kanske starta en klubb, "vi som fortfarande säger t-tröja".

2007-11-20 @ 12:20:40
Postat av: Maritha

Måste erkänna att det tog ett tag för mig att fatta vad tisha va för något, gissa om jag kände mig gammal. När blev 32 år gammalt?

2007-11-20 @ 19:37:34
Postat av: Annaa M

Maritha; ska då erkänna att jag hade problem med "teen" också, och jag har ju ändå tonåringar hemma varav en hänger på internet och en går på designutbildning.

2007-11-20 @ 19:40:05
Postat av: Skolfröken

Jag håller med! Min syrra skrev på Facebook om en jacka hon hade köpt "Den är skit fin och jätte varm". Men hon är bara 19 så jag har inte hjärta att rätta henne haha

2007-11-22 @ 21:04:43
Postat av: Annaa M

Skolfröken; jo, det tycker jag ändå du ska göra! Hon är inte "bara" 19 utan faktiskt vuxen.

2007-11-23 @ 01:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0