Mina resväskor och jag

Så här såg väskan ut somblev stulen. Fastän röd. Jag lyckades faktiskt hitta en bättre modell av samma märke och till samma pris med framficka som rymmer A4-format och med mått godkända av fler flygbolag.

image113

Hur tänker man när man designar en kabinväska med fickor där det inte går att få ned de utskrivna biljetterna ovikta eller ett normalt magazine?

Hur tänker man när man konstruerar en kabinväska som är 3 cm för tjock för att godkännas som handbagage på massor av flyglinjer?

Så där blev nyköpet bättre. Trodde jag. Tills jag upptäckte att det lätt fastnade stenar i hjulen. Slet ned ett hjul kraftigt mellan tåg och bilparkering första gången jag använde den! Surt. Nu har en katt pissat i den så jag vet inte hur dess framtid ser ut. Den är i karantän.



Även min större resväska är av märket Titan.

image114
Observera att denna väska har fått jättedåligt betyg i diverse tester. Jag är jättenöjd med min väska. Den har oskadd varit med om en hel del nu, både flera flygresor och ett par hundra mil i olika bagageutrymmen på bussar. För mig var det jätteviktigt med en lätt och lättrullad väska. Det tittar man inte alls på i de svenska tester som gjorts. Jag tror helt enkelt att de gör helt andra saker med väskorna än det jag brukar göra med mina. På tester i andra länder har resultaten varit mycket bättre. Jag tror det är bättre att fundera på vad man själv vill ha, gå till en specialavdelning/butik med stort sortiment och därmed förväntad kunnig personal. (Åhléns väskavdelning  i City har bra personal.)

Ett tips; tro inte att rött sticker ut bland andra väskor! Röda väskor har varit väldigt populära ett tag. Har senaste året varit med om små helsiken vid banden när folk inte känner igen sina väskor bland 50 andra liknande. Ungefär som när de mörkblå Carltonväskorna hade sin glansperiod. Välj en annan färg eller häng på riktigt utmärkande tags eller band.

Kommentarer
Postat av: Evis

Men orange då? Det var det en som hade när jag stod och hängde vid bagagebandet vid midnatt i onsdags tillsammans med halvklädda, brunbrända männsikor som varit på semester i icke-namngiven stat utan repsekt för mänskliga rättigheter. En liten blå ryggsäck sticker ut rätt bra där.

2007-11-26 @ 18:12:33
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; orange är bra! Vi fick alltid snabbt av vår orange Carlton men behövde jämt slåss med hundra andra om vår blåa! Hemskast när vi flög till Malaga i april S och jag tillsammans med hundra golfande yngre pensionärer, herrar, som bolmade på cigarrer och hade druckit whisky på planet. De hade alla likadana väskor de inte kände igen (eftersom deras fruar köpt och packat dem) och kunde dessutom inte ens hitta sina egna golfbagar utan ryckte i alla de såg.

2007-11-26 @ 18:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0