Killtröja?

På denna bild kan man se mina stora barn. Jag vill att ni studerar den mönsterstickade tröjan till höger.
På lappen till denna tröja står det "Boys". Nu undrar jag: Kan inte en tröja bara få vara en tröja? Utan könsbestämning? Vissa plagg, som till exempel byxor, kan jag förstå varför de skulle kunna skilja sig åt mellan män och kvinnor, eftersom vi har så olika form runt höfter och midja, men en tröja?

Är de rädda att killar inte ska vilja ha en mönstrad tröja om det inte väldigt tydligt står att den är avsedd just för dem? Vill de inte sälja dem till tjejer (inte för att mina barn bryr sig)?


image100

Den randiga skjortan är från H&M, 1986, tröjan från KappAhl. Boys.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Annaa M

En av mänsklighetens stora gåtor. Vi har varit med om samma sak från flera olika kedjor, minns några riktigt snygga tröjor från Indiska som dotter S hade.

2007-11-26 @ 15:17:18
URL: http://www.omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0