Ett gult fynd

Hinner inte fixa med foton ordentligt, det får bli rakt upp och ned, ett av mina skofynd.  I och för sig tycker jag det ljusgula skinnet i skorna matchar min gröna anteckningsbok bra. En mycket välgjord sko som jag har korta stunder i taget eftersom den inte alls passar till min hallux vallux på högerfoten. Det visste jag från början men kunde inte motstå dem. Annars brukar jag faktiskt inte göra sånt, dvs köpa skor som jag inte kan gå i. Det är därför det inte finns några högklackade skor alls i min garderob. Inte sedan jag föll omkull på en gata i Nerja i Spanien, bara några centimeter upp från marken, för några år sedan.  Slut! Det gör egentligen inte så mycket. Jag känner inte att jag behöver komma högre upp, jag har av någon anledning aldrig uppfattat mig som kortväxt. Blir förvånad när folk säger saker som "du som är såpass kort..." Vadå? Sträcker jag ut någorlunda på ryggen når jag fortfarande till 163 på mätstocken! Krympningen beror på en krokväxt rygg pga en extra kota, inget att göra åt.

Annaa/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0