Varför inga kjolar på Topshop i Göteborg?

Jag tycker att just kjolar hör till det som Topshop gör bäst. Söta och flirtiga, och eftersom just min midja bara har storlek 44, skulle jag kunna ha dem så länge de är utställda. Men de finns aldrig på Topshop i Göteborg. De har nämligen nästan inga kjolar.
Fram till igår har detta mest varit en känsla jag har haft; jag har sett någon snygg kjol i någon modeblogg (vanligen Donnasandras) och tänkt att den skulle man kolla in, gått dit - och blivit besviken. Men igår tog jag och kollade ordentligt, för att se vad Topshop i Göteborg egentligen har; de har nämligen inte Topshops hela sortiment.
Och svaret är: Nästan bara överdelar! Där finns skor, ett fåtal varianter på jeans, en tre-fyra sorters klänningar och resten är toppar, koftor och jackor. Det är en ganska stor butikslokal, så det finns många toppar, men det hjälper ju inte när detär kjolar man vill ha. Jag kollade jättenoga och det fanns två olika kjolar; båda kort-korta jeanskjolar. Jag ville ju ha något sånt här:

image410

/Eva, som tycker att man inte ska behöva åka till Stockholm för att handla.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det är bara en av butikerna i Stockholm som har fullt sortiment. Butiken i gallerian är väldigt begränsad. Å andra sidan känns det lite överfullt i den på Drottninggatan. Jag tycker inte det känns som om Top Shop förnyat sig sedan vi började handla där. Det är länge sedan Dotter köpte en kjol liknande den högra, hennes vinterkappa från förra året har i år gjorts i snarlikt utförande. Plaggen är snygga men det blir trist när man ser samma säsong efter säsong. I år var det ju bara Kate Moss-serien som stack ut lite.

2007-12-28 @ 19:45:33
Postat av: Solin

jag bor i göteborg så jag va i topshop för några dagar sen och jag såg en liknande kjol som den till vänster fast gul.

2007-12-29 @ 03:50:43
URL: http://solins.blogg.se
Postat av: Evis

Jag får kolla en gång till; men de kan ju ha tagit slut också.

2007-12-29 @ 10:11:36
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0