Riktigt 70-tal?

Uppmärksam läsare har kanske noterat att jag retar mig på när något marknadsförs som t ex 70-tal men inte liknar något man ens känner igen från en tid då man faktiskt själv var med. Nu har jag bläddrat lite i vårkataloger och tycker faktiskt att Josefsson har lyckats riktigt bra med sitt 70-tal.

Nästan precis så här fula jeans köpte jag våren 1972:
                                   

                                                                      image407
Fast mina var fulare. De var ännu vidare nedtill och av riktigt styv denim som var liksom lite luddig på ytan. "Alla" tjejer i Stockholm hade såna jeans den våren! Till mitt försvar kan sägas att jag hade en skitsnygg cykeljacka till och redan säsongen efter övergick till vanliga Levis igen.

Alla tjejer hade också blusar av den här typen.  Nope jag ska inte beställa. Min stil har förändrats.

Annaa/                                            image408

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag _vill inte ha 70-tal_!
Mycket av det var hemskt fult, i synnerhet sådana jeans. Fast jag har sett värre på andra ställen: hög midja, riktigt stelt, ljusblått jeanstyg och utställda hela vägen från höften.
Blusarna är jag också färdig med.

2007-12-28 @ 13:43:54
Postat av: Annaa M

Ja, de där jeansen var förfärliga. Minns att det där hårda tyget skavde i knävecken när man gick. Jag tyckte min rumänska blus var urvacker, men jag skulle aldrig ta på mig den igen!

2007-12-28 @ 13:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0