men... är det inte här ni skiter?

Citat från Jan Berglin, i en seriestripp som handlar om trenden att inreda sin badrum lyxigare och lyxigare. Jag tror att han exemplifierar med oilvoljepiskad kalksten. Jag har allt förtroende för herr Berglins föreställningsförmåga, han är något av en husgud,  men jag undrar om ens han hade kunnat komma på följande:

image368

En toalett täckt i swarovski-kristaller; bara 75 000 dollar.  Som hittat alltså. Inte för att någon som inte är helt vansinnig skulle vilja ha den; ett bättre exempel på smaklöst glitter är svårt att hitta. (Och det var alltså kopplingen till bloggens tema; det handlar inte om kläder eller mode, men väl om stil.)

Nu ska jag till stallet med en av döttrarna och sedan skall kokas marsipan, knäck och fudge.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Maritha

Vågar man sitta på en sådan?

2007-12-22 @ 12:24:39
Postat av: Annaa M

Stillös? Jag förstår inte vad du menar...

2007-12-22 @ 15:49:49
Postat av: Evis

Annaa: Kanske du vill ha en? Man kan nog göra egen med klister och fejkkristaller. Undrar vad den oduglige hyresvärden skulle säga då.

2007-12-22 @ 15:52:15
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Inger

Min undran är av mer praktisk karraktär.
Hur håller man rent den?

2007-12-22 @ 20:55:06
Postat av: Evis

Jag misstänker att de som äger en sådan inte behöver fundera över det.

2007-12-22 @ 22:17:06
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0