Mellandagsrea imorgon

För mig blir det mellandagsrea imorgon. Mannen jobbar nämligen 12 timmar idag och endast garanterat, certifierat vansinniga människor drar med sig en treåring i barnvagn och går själv på mellandagsrean.

Planen ser ut så här:
1. Bekväma skor. Inte för att jag vet om de har någon speciell mellandagsrea, men det är troligt och deras reor brukar vara bra. Ligger lite opraktiskt till vid Svingeln, men det får man ta.

2. Kungsgatan med Gina och DinSko. Inte för att det är speciellt spännande, men jag brukar alltid hitta något jag gillar där och något av det kan ju vara på rea. Därtill Lindex; för att kolla in och prova den blommiga tunikan jag skrev om häromdagen. De här affärerna finns förstås på andra ställen också, men jag inbillar mig att det är lite lättare än i Nordstan.

3. Arkaden - snabbkoll på Topshop och Zara, har dock inga stora förhoppningar - Zaras utbud var tråkigt i fredags och Topshop har aldrig något i min storlek.

4. Ryys- H&M Nordstan. För de har trendsortimentet.

5. Glitter: för att se om de har kvar några blå julkuleörhängen, såna som Ingela har.

Eller så bryter jag ihop efter första stället och inser att jag i alla fall har för mycket kläder och för lite pengar och åker hem och umgås med maken.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Kom inte iväg alls idag, det var nog lika bra det enligt rapport. Over crowded. Det får bli Åhléns imorgon i stället. När jag har betalt alla räkningar.

2007-12-26 @ 19:36:06
Postat av: Evis

Jo, räkningarna tar vi väl först också, det är bäst så.

2007-12-26 @ 19:37:43
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: sabajna

Ska också iväg och shoppa i morgon!

2007-12-26 @ 20:45:51
URL: http://schlajnan.blogg.se
Postat av: ingela

Direkt på morgonen är det säkert inte så mycket folk.
Ska jobba imorgon, kanske smiter till mölndals centrum på lunchen.
Jag borde också ta mig till bekväma skor. Hade mitt första besök på Gina Tricot och Top shop och jag hittade inte ens något jag ville prova. Jag är nog lite för snål för att handla där.
Glitter i Nordstan hade inga julkulor kvar, men jag köpte turkosa martiniglas-örhängen till nyår istället.

Vilken tunika på lindex menar du ?
Lindex på avenyn har en mannekängdocka brevid eco-bomullsstället med en tunika med svart ok och blommig nederdel som jag blev lite kär i men jag har inte provat den.

2007-12-26 @ 23:51:45
URL: http://ingelasmobil.blogg.se
Postat av: Evis

Det var nog den, jag hade en bild uppe för några dagar sen.

2007-12-27 @ 00:08:38
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: ingela

Nu hittade jag bilden på den du menar, men det finns en annan i trikå som är avskuren över bysten som ett ok. Den enda tunika jag riktigt gillat hittills.

2007-12-27 @ 10:35:01
URL: http://ingelasmobil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0