Jumperklänning

Stickade klänningar har setts lite grann då och då under året. De verkar dock inte ha slagit lika stort ,här i Sverige i alla fall, som i modereportagen och på catwalken. En viktig orsak till det är att en stickad klänning kräver mycket av den kropp som ska bära den: Att den är i perfekt trim. Eller, som på bilden nedan, att man har rejäla underkläder med elasta och stål.

Den här jumperklänningen finns i en av min mormors gamla stickhäften och den väcker en del frågor:

* Hur länge kan man bära den utan att den töjer ut sig över bröst och, framför allt: rumpan?
* Hur jäkla jobbigt är det inte att sticka den? (om någon verkligen vill veta kan jag scanna av mönstret)
* Var det verkligen något som gjorde det i verkligheten?

image311

Vi kan i alla fall se genom det stickade yllet att därunder finns en korselett som man inte muckar med. Jag tycker i alla fall att den är snygg. På bild, i verkligheten säckar det nog rätt snart ihop.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Lotta K

Är den fodrad? Åtminstone kjolen?

2007-12-13 @ 23:49:57
URL: http://lottasplace.blogspot.com/
Postat av: Evis

Nix! Inget foder, men spännband i midjan och axelvaddar i jumpern.

2007-12-14 @ 08:21:11
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Katarina

Jag har flera mönster och är rätt sugen på att sticka en bara för att testa! Fast frågan är om inte mitt tålamod kommer svika mig innan den blir klar...

2008-02-08 @ 14:24:13
URL: http://katarinaknits.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0