Johanna Klasson och Nina Pettersson

heter de studenter från Textilhögskolan som får vara gästdesigners hos Ellos i vår: Och jag är riktigt förtjust i vad de åstadkommit: användbart och snyggt, men ändå personligt och nytt.

image400
Bild från www.ellos.se

Jag kommer förmodligen att beställa byxorna av Nina Pettersson längst ner til höger, som är i 98 procent ull och bara kostar 399 kronor. Jag är rätt sugen både på Johanna Klassons randiga klänning och hennes stora jeans, men vi får se hur det ser ut närmare vårkanten. En kjol som är kviltad i midjan blir det däremot inte!
Mer om tjejerna och deras kläder kan du läsa här.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Koftan ser fin ut så när som på de där slejfarna som gör att jag inte kommer att köpa den. En onödig detalj som för mig känns väldigt passé. Passé efter en säsong börjar redan de där kjolarna med rynk runt hög midja kännas. Och vem vill ha vida blå denimbyxor, jo visst jo, det var ju det som rekommenderades till min kroppstyp på den där engelska guiden du länkade till för ett tag sedan. Nä, jag står över.

2007-12-27 @ 20:17:18
Postat av: Anonym

Blåva Anna är hon som vill ha vida jeans kan jag meddela.

2007-12-27 @ 21:01:43
Postat av: Maritha

Den där svarta kjolen ser ut som en hundbajspåse, varför betala för att ha en sådan på sig?

2007-12-27 @ 23:34:14
Postat av: Evis

Eh, jaa, det var ju en fråga förstås. Jag är själv förtjust i "paperbag-waist", i alla fall i teorin om än inte på mig själv, men det är klart att i svart satin blir det rätt mycket hundpåse kanske. Men kviltat midjeparti är helt otänkbart.

2007-12-28 @ 09:29:30
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Camilla, Finland

o jag vill ha klänningen uppe till höger...

2007-12-28 @ 13:39:50
URL: http://biggirl.blogg.se
Postat av: Evis

Camilla: Jo, den är fin, jag är bara fundersam på var midjemarkernignen hamnar på mig: jag har lång överkropp och stor byst och det gör det lite besvärligt.

2007-12-28 @ 14:04:59
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0