Jag gillade Geri

I dessa dagar med Spice Girls återförening kan det kanske vara på plats att erkänna att jag faktiskt gillade Spice Girls. Ok, musikaliskt var de väl inte direkt min kopp te, även om flera av hitsen var kompetenta popdängor, men jag gillade själva fenomenet: en tjejgrupp som var rätt kaxiga och där varje medlem hade sin individuella stil.

Och bäst gillade jag förstås Geri; den mest frispråkiga och busigaste av dem. Hon hade coolast kläder och var dessutom kurvig. I England kallade pressen henne Pudge Spice (mulliga Spice) vilket fick henne att fräsa ifrån och påpeka att hon faktiskt hade storlek 10, vilket är mindre än den brittiska genomsnittskvinnan och att det därför var sjukt om hon beskrevs som för mullig. Sen bantade hon ner sig till ingenting och blonderade håret; men det är så här jag vill minnas Geri, Ginger Spice:

image369

De nya bilderna visar en smalare, men i alla fall inte utmärglad Geri och det tycker jag är skönt. De nya, Cavallidesignade scenkläderna, är dock för lika varandra för min smak.

/Eva

PS. Filmen, Spice World, är långt ifrån så dålig som man skulle kunna tro. Den är inte bra men har ett visst underhållningsvärde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0