Inspirerad av Mary-Kate Olsen

Fan, en mening jag aldrig trodde att jag skulle skriva. Jag tycker att tvillingarna Olsens stilikonstatus är överdriven och att deras extremt utmärglade utseenden är ett sjukt ideal, men jag tyckte faktiskt om stylingen som gjordes på Mary-Kate i december/januarinumret av den amerikanska modetidningen Nylon; i synnerhet den gröna kjolen i råsiden.
Och så råkade jag ha fem meter dupionisiden hemma , i en helt ljuvlig färg, mitt emellan chockrosa och chockkorall (den kallas grenadine av försäljaren). Ja, jag är den sortens person som råkar ha fem meter siden som jag inte har någon direkt plan för hemma.

Och då tänkte jag att en kort (fast inte så kort som hennes) kjol med ett motveck mitt fram och mitt bak skulle kunna vara snyggt. Vägen från tanke till handling var inte så lång och nu har jag en sidenkjol att ha på morgonens glöggparty (jag riktar en särskild tacksam tanke till Knapp-Carlsson som helt otroligt nog hade en dragkedja i matchande färg).

image312
T-shirt: Alternativa Supportershopen
Bälte: Stadsmissionen
Kjol: hemsydd
Strumpbyxor: Boots
Stövletter: DinSko


Jag ska ha en annan jumper och troligen andra strumpbyxor och skor också imorgon, så det blir väl en ny bild då. Förhoppningsvis har jag då också världens coolaste halsband, eftersom jag ska träffa en gymnasietjej som gör jättecoola smycken imorgon.

/Eva

Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Snygg, påminner lite om min kjol jag hade idag men den var inte i siden. Mycket användbar färg!

2007-12-13 @ 23:32:29
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Evis

Jo, din var allt lite inspiration också; men Mary-Kate kom först. :)

2007-12-14 @ 06:09:16
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Ellie

Coolt! Underbar färg på kjolen!

2007-12-14 @ 11:50:02
URL: http://citycatwalk.blogg.se
Postat av: Evis

Tack!
Jo, den lyser verkligen upp :)

2007-12-14 @ 11:55:12
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: adam

Jättefin

2010-10-03 @ 12:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0