Halsduksbyte

Sitter och väntar på att klockan ska bli så mycket så att jag ska följa Dotter äldre in till Cityterminalen och flygbussen till Skavsta. Vi har med gemensamma krafter lyckats pressa ned hennes kläder i en sportbag med tillåtna mått och lyckats få en sån där genomskinlig flygpåse fylld till bristningsgränsen med vätskor och krämer. En flaska deo fick stanna hemma. Varför görs det inte pyttsmå deoflaskor i plast? Eller har jag missat något?

Idag på shoppingturen kände jag mig betydligt mer rätt klädd än de senaste dagarna. Skor i stället för stövlar passade inomhusklimatet i butiker betydligt bättre. Mina fullständigt svinsnygga Miss Sixty, svarta med guldränder och smala tår. Samma svarta smala jeans, grå lång huvtröja från Granit och min farbrors gamla skräddarsydda kavaj som ytterplagg. Sånt där rejält styvt ylle som aldrig slits ut. Diskret svart mönsterstickad halsduk, reafynd från Lindex förra året. Tänk, plötsligt förra vintern kände jag mig lite dum i min regnbågsrandiga halsduk. Tror jag ska visa en bild på hur jag såg ut i den... och i kavajen. På Irland strax före jul för två år sedan. Förlåt mig för de fula jeansen! Det var ett försök att känna efter hur det var med lite vidare jeans. Mycket dåligt! Jag återgick snabbt till smala igen!

                                                             image427


Äsch, jag har bilder som är tagna på närmare håll, men jag tycker den här är så fin! Imorgon kväll tittar förhoppningsvis Dotter äldre in på puben jag sitter utanför...

Annaa/

Kommentarer
Postat av: Evis

Så hemska var inte jeansen, men gillar man smala så är det ju så.

2007-12-30 @ 13:59:55
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0