Goldies kappa

Idag är det Goldie Hawn som hamnar på diss-platsen på Aftonbladet Mode. Och visst ser hon inte så samlad ut när hon står och pratar i telefon samtdigt som hon blir fotograferad, men det var väl kläderna som skulle bedömas? Jag skulle väldigt gärna se en större bild på hennes kappa, för den verkar jättesnygg:

image335


På tal om Goldie Hawn kan jag rekommendera filmen "Rocksystrar" (The Banger Sisters) där hon spelar mot Susan Sarandon. Inte för att den är så där fantastiskt bra, jag håller väl i princip med om det som står i recensionen i länken ovan, utan för att hon och Susan Sarandon är så bra och för att det är en film i alla fall jag blir glad av.

image336


Min kompis S säger att den bara gör henne deprimerad, eftersom hon identiferar sig med Goldie Hawns roll, som hon ser som en förlorare. Men så ser jag inte filmen, eller för den delen rollen, utan för mig handlar den mer om att man aldrig är för gammal för tjejkompisar, för att gå ut och för rockmusik. Och om att den där vilda tjugoåringen också finns inuti i en, även om man har mognat och åldrats. Jag får lust att just gå ut med tjejkompisar och festa till gryningen när jag ser den; perfekt förfestfilm alltså.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Jag tycker det pyjamasliknande under kappan ser mycket värre ut!

2007-12-17 @ 16:26:50
Postat av: Evis

Jag _tror_ att det är en blus och en kjol, men bilden är ju inte ulitmat för att visa just det. Men Sofie håller med dig, hon tyckte just att det såg ut som att Goldie just klivit ur sängen.
Läste någonannastans att Goldie var för gammal för att ha löst, rufsigt hår nu.Det finns ju någon slags föreställning om att medelålders kvinnor ska ha kort, gärna permanentat hår, men jag tycker att man kan få göra lite som man vill.

2007-12-17 @ 16:36:11
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Bara för det ska jag också ha långt rufsigt hår när jag blir medelålders.

2007-12-17 @ 17:23:01
Postat av: Annaa M

Hm, ett antal gånger har jag varit med om att frisörer, oberoende ålder, kön och läggning, oombedda eller t o m efter uttryckliga order om att inte göra det, klippt upp mitt hår för att det ska få "volym". En lyckades t o m föna till en riktig tantfrisyr fast jag förklarat hur jag ville ha det. Kvar har blivit tunna oformliga testar. Nu vågar jag inte gå till frisör längre, dotter klipper rakt av.

2007-12-17 @ 18:06:58
URL: http://www.omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0