Fixa 50-talsmake-upen!

image194

Precis som på 1980-talet är drag från 1950-talets mode inne igen, och det gäller inte minst make-upen!  Det är inte bara på Dita von Teese vi ser kattögon och röda, matta läppar, utan lite här och var. Ögonen är dock vanligare än läppstiftet om man ser på folk man möter; de flesta av oss känner väl oss lite obekväma i starkt målade läppar. Och så fastnar det ju på ens temugg!
Om man vill försöka få till looken finns en väldigt bra beskrivning på den här sidan.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag är ett stort fan av den stilen men jag är för lat för att fixa i ordning den annat än till fest. Mitt största problem är att jag inte hittar ett snyggt läppstift, de jag har är antingen för mörka eller för rosa tycker jag.

2007-12-02 @ 21:33:15
Postat av: Evis

Jag fixar ögonen och ibland läpparna till vardags, just nu, såna där ryck brukar inte vara så många månader för mig. Men jag använder ingen underlagskräm utan bara fuktkräm och tar lite grå penna som skugga på ögonlocket och lite täckstift på de mörka ringarna under ögonen. Men jag har ganska jämn hy så jag _tror_ i alla fall att det funkar.

2007-12-02 @ 21:37:37
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Rebecka

kolla in min blogg! (Y) och kommentera gärna!

2007-12-02 @ 23:14:21
URL: http://xbecka.blogg.se
Postat av: Annaa M

Rebecka; varför tror du att andra vill kommentera din blogg om du själv inte orkar kommentera andras?

2007-12-03 @ 00:30:37
URL: http://www.omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0